Kako podjetje premakniti na višji nivo?

V življenju se pogosto pojavljajo vzorci. Včasih tako pogosto, da na podlagi tega lahko oblikujemo celo “pravila” – eno od njih je tudi t.i. Gaussova krivulja oz. zvon. Če poenostavim, gre za to, da vedno obstaja cca 5% skrajnih vrednosti, večina pa se razporedi vmes. Primer: imate 5% strank, ki se nenehno pritožujejo, 5% takih, ki vam bodo vedno stale ob strani, večina pa je nekje vmes. Še en primer: tudi med zaposlenimi se večina giba okrog povprečja, nekaj je izjemnih, nekaj pa… nekoliko manj. Najuspešnejša podjetja znajo ta zvon “prestavljati” vedno bolj v desno stran.

Gauss
Večina vaših zaposlenih tvori povprečje, približno 5% pa je izjemno dobrih (in 5% slabih)

Ja, tu je v večini podjetij ogromno rezerv, a kako jih izkoristiti? Najprej je potrebno ugotoviti, kdo so tisti ljudje v ekipi, ki imajo ustrezne sposobnosti in si želijo nenehnih izboljšav. Kar pa seveda ni najbolj enostavno. Naj vam zaupam, kako smo se te problematike začeli lotevati pri enem od naših naročnikov.

Kako ugotoviti, komu v podjetju zaupati pomembno nalogo?
Kako ugotoviti, komu v podjetju zaupati pomembno nalogo?

Izvedli smo dve poldnevni delavnici za prodajno ekipo, pri čemer smo si zadali naslednje cilje:

  1. oceniti, kdo so tisti posamezniki (dovolj talentirani, predvsem pa z močno voljo po napredku), v katere se splača vlagati in ki bodo za prihodnost podjetja ključni, ter kdo so tisti, ki so se znašli na napačnem mestu,
  2. pridobiti razumevanje temeljnih zakonitosti sodobne prodaje,
  3. oblikovati predlog in izhodišča za postopno in čim manj bolečo nadgradnjo prodajnega sistema.

Vse se začne in konča pri ljudeh. Kdo so tisti »tapravi«? Pri ocenjevanju posameznikov je eden od pokazateljev njihova proaktivnost in razumevanje vsebin ter kvaliteta izdelave nalog med delavnicama.

In kako izgleda nadaljevanje »preobrazb« oziroma preskoka na višji nivo? Več o tem si lahko preberete na povezavi Rešitev je sodobna prodaja.